Broedt alles

Omdat de Brahma's wat grillig broeds zijn sinds we hier wonen en we nu als het goed is bevruchte eitjes hebben, kregen we toch wel de wens om weer kuikens onder ons dak te krijgen.

Met het adres waar onze Horst vandaan komt, heb ik nog regelmatig contact via de mail. Ik moet zeggen, zo'n liefdevol en betrokken adres heb ik als het gaat om kippen nog nooit meegemaakt.
Al mailende kwam het onderwerp op broedeieren en de broedmachine. Wat bleek, deze broedmachine hadden ze net op Marktplaats te koop staan. We mochten hem wel lenen, maar dat vonden we geen stijl, dus reed ik afgelopen vrijdag trots als een pauw na mijn werk met een Covatutto 12 naar huis.

De eieren zijn ondertussen ingelegd, voor wie geïnteresseerd is kan het proces van A tot Z volgen op http://www.noorseboskatten.net/ons/broedmachine/ 

Rond 27 juli hopen we jonge kuifjes te kunnen verwelkomen!

Reacties

Anoniem zei…
Dit zijn toch Jut en Jul? Ik maar zoeken naar dat berichtje van het kadootje, nl 2 punkers, kan het niet meer vinden...
Spannend hoor, zo'n broedmachine! Ben benieuwd naar de kuikentjes!!
@Patty: :-) het onderwerp doet het niet vermoeden, maar de komst van Punky en Jut en Jul is te vinden in "Zzzzzzzzzzzzzzzzzt"
Kijk maar op zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Anoniem zei…
ohhhh daaaaar! hihi
Ik ben een beetje kippenblindL de Brahma's hebben ook een kuif?!?
En ach die Punky en Jut en Jul.
Geweldige kippen allemaal en ik hoop toch ECHT eens gauw langs te kunnen komen!
@Patty: hihi neeeee Brahma's hebben geen kuif!!!
De deur staat open voor jullie, dus...
Anoniem zei…
Wat leuk, ben ook al even wezen kijken op de aparte pagina.
Ben zeer benieuwd hoor, wat hebben jullie toch allemaal leuke dieren en leuke brede belangstelling!
Succes met keren ;)
Anoniem zei…
@Marie-A: zie je wel: ik ben kippenblind! Maar ja, ik weet het verschil af en toe niet (met kuif, zonder kuif, zwart, wit HUH) en jij hebt een tijdje niet kunnen tellen LOL!!!!

Ik ga kijken in de vakantie hoe ik het eea kan combineren! Kan ws niet zonder identiteitskaart de grens over natuurlijk he?!?

Populaire posts van deze blog

Alfrodull's Moby gecastreerd

We verwachten kittens!