Schatjes

Vandaag was het zover, ik mocht de kittens van Zusje 'live' aanschouwen! Vijf dagen oud zijn ze nu, en ze zijn prachtig.


Hoe Zusje het voor elkaar heeft gekregen weet ik niet, maar bij elk kitten viel het muntje op 'kater' en niet op 'poes': haar nestje bestaat uit vijf katertjes. Twee zwart gestreept met wit, twee zwart gemarmerd met wit en 1 rood gemarmerd ventje. Die er natuurlijk heel opvallend uitsteekt, zo met dat rode jasje van hem.

Maar voor mij steekt Bounty er nu met kop en schouders uit. Kijk nou toch eens...


Van Weblog Noorse boskatten

volg de vijf op: www.dehulsthoek.nl

Reacties

Zo is het beter hè Puck, dichterbij kon ik niet inzoomen! ;-)
Anoniem zei…
Oh wat een scheetjes! Ze hebben net zulke roze bekjes als Skogge, heel aandoenlijk.

Vijf katertjes, jeetje! Dat zullen mooie mannen worden.

Marlies
Anoniem zei…
Ohhhh, geen kittenfoto's! Ik sta zo in dubio om mijn open poezen te laten sluiten. Maar nu ga ik nog meer twijfelen....
Ik heb er nog veel meer Petra, zal ik je er nog wat sturen?!

Nee zonder gekheid, dat zou toch eigenlijk wel jammer en heel drastisch zijn om te doen, zeker als je nog twijfelt...
Anoniem zei…
MA, helemaal goed!!
Zit hier te likkebaarden.
Wat een poepies! En ze passen nog op een hand!!!
Ja, er gaan heel wat slabbetjes doorheen zo, heerlijk!!

Enne, hoe zit dat eigenlijk? Bij mensen bepaalt de man het geslacht van het kind, is dat bij poezen ook zo?

Maar Zusje heeft het sowieso perfect gedaan, wat een beeldjes, die snoetjes en die kussentjes en die ...... :)
Puck, om eerlijk te zeggen moet ik je hierin het antwoord schuldig blijven...
Anoniem zei…
Ook ik sluit mij aan bij de smelt reacties.............

Zucht zo lief.......

Hennie
Anoniem zei…
Eens eens eens...Bounty is om op te eten...
Wat een geweldig nieuws overigens Marie-A!
En ohohoh wat zal jij trots zijn :-)
Anoniem zei…
Ik kwam nog even kwijlen, die buikjes! En Bounty is echt om op te (vr)eten. Die tekening rondom zijn ogen!

Maarre, moeten we eigenlijk eens achteraan, niet? Leuke vraag voor Willem Wever, wie bepaalt het geslacht van de kittens .......

Ik ga eens even kijken op 'de Hulsthoek', wil nog even lekkerbekken.
Anoniem zei…
Bij kittens gaat het precies als met mensen, de kater bepaald het geslacht van de kittens omdat hij zowel een X als Y chromosoom kan doorgeven omdat hij een X en een Y chromosoom heeft. De poes heeft 2 X chromosomen en kan daarom alleen maar een X geven. Dus een X van de poes + de X van de kater = XX = een poesje of een X van de poes en de Y van de kater = XY een katertje. Snappen jullie het nog?
De kleur van een kater wordt alleen door de moeder bepaald en de kleur van een poesje van beide ouders.
@Petra: Goh zo logisch eigenlijk. Ik had er niet bij stil gestaan. Bedankt voor de toelichting!
Toch blijft staan dat er maar liefst 5 katers geboren zijn bij de Hulsthoek puur toeval is, Junior heeft dat Y chromosoom bij elk kitten meegegeven terwijl er statitisch gezien maar 50% kans daarop was.
Hij heeft het 100% meegegeven, en dat heeft hij niet verkeerd gedaan want het resultaat is 5 hele mooie mannetjes.
Anoniem zei…
Wat een prachtige foto's ,ik moet gelijk aan Roosje denken als ik dit kitten in de hand zie liggen....heel aandoenlijk zo'n klein kittenlijfje.Groetjes Bea
Anoniem zei…
Petra, bedankt voor je uitleg. Had het wel verwacht, maar altijd fijn als het onderbouwd kan worden. Het is idd wel frappant dat er 5 jochies geboren zijn, die ik nog steeds allemaal wil ..........;).

Vandaag hoorde ik bij de dierengroothandel dat de cassiere een nestje krijgt van Britse kortharen (nou ja, de poes van natuurlijk!), mjammie, ik heb snel betaald en verder gelopen, goed he van mij???
Oh wat GOED van je Puck! Voor Britten heb ik nog steeds een zwak, en dan in blauw of creme... maar ja een Don Sphinx is natuurlijk ook geweldig. Het is heerlijk om wat te wensen te houden zou Rob zeggen, want 7 katten in huis vindt hij meer dan genoeg! Helemaal ongelijk heeft hij niet.

De vader van de kittens van Zusje is vorige week opnieuw vader geworden en je raadt het misschien al: 5 katertjes en 1 poesje! Volgens mij is hij zuinig op zijn vrouwelijke zaadjes, hihi.
Anoniem zei…
Ohhh, die is druk geweest!

1 Poesje, 5 katertjes, zijn die ook zo beeldschoon? Ja, alle kittens zijn heerlijk, maar ook een ras?
Ja, pappa is mss beetje macho, (bijna) allemaal mannen??!!

Mijn kleine Sophie is van de week alweer 1 jaar oud en het opgroeien ging veel te snel.
Ik heb nog maar 3 katten, maar mijn huis is gevuld, maar wacht maar, later als ik groot ben ......... :)
(lees, als ik groot woon!)

Populaire posts van deze blog

We verwachten kittens!

Alfrodull's Moby gecastreerd