Sneeuw (waarschijnlijk op 'kerst' na de meest gekozen blogtitel vandaag)

Hier in Duitsland is ook sneeuw gevallen, maar niet zo gek veel.

sneeuw

Genoeg om Doppie tot zijn buik in de sneeuw te laten wegzakken. 

Doppie

Hij vond het eerst doodseng en liep schreeuwend achter me aan. Maar terug naar binnen wilde hij ook niet, want het was blijkbaar wel heel spannend!

Doppie

Nageplaatst bericht: in Wommels bleek ook Tommie (Doppie zijn zoon) even te moeten wennen aan de sneeuw:


Maar dat was wel heel snel over!

Zijn eigenaren hebben hem zelfs van het ijs moeten halen, omdat hij wel heel erg ondernemend werd nu de achtertuin ineens niet meer door de natuurlijke grens van water werd beperkt.

Reacties

Anoniem zei…
ja verduld het is net een tweeling precies hetzelfde. allbei lekkeer van de sneeuwpret genieten, hier beneden is het iet stiller aan het worden ietsje dus, een hele mooie Kerstgroet, zo nu echt aanhet eten, doei
Met Kerst zullen we het fototoestel meenemen; dan kunnen we Beer en Rosanne samen vastleggen en weten ze hier op de weblog ook wie bij u in huis de kerstzang verzorgt...
Anoniem zei…
Jee wat lijken die twee op elkaar! Als twee sneeuwvlokken.

Skogge ziet niets in de sneeuw. Ze wil graag naar buiten maar als ze al dat wit schrikt het haar af. Wat een watje! Van een Noorse Boskat zou je toch anders verwachten.

Ze heeft een vacht waarmee ze nog op Nova Zembla zou kunnen overwinteren, maar nee. Lekker terug naar huis.

We hebben nu dus maar extra kattenbakken binnen gezet. Want Skogge is niet de enige die liever haar kontje warm houdt.

Eerst buiten sneeuw scheppen om de auto de weg op te krijgen. Dan binnen drollen scheppen om de katten in het gareel te houden.

Marlies
Puck zei…
Ohhhhhhhhh, wat is Doppie toch mooi in de sneeuw (nou ja, niet alleen in de sneeuw ;)).
En wat lijkt Tommie op hem, je kan het aan zijn ogen wel zien, maar verder moest ik goed kijken.

Wat een vacht hebben ze, zo mooi!!
Dan is het hier maar karig.
Het was de 1e sneeuw voor Sophietje, die opeens de ondergesneeuwd planten en bezem op het balkon wel heel erg eng vond.
Daarna schraapte ze alles bij elkaar en ging er met haar kontje inzitten.Raar beest!

Dank voor de mooie foto's!
Heb weer genoten van "mijn" mooie Doppie, mijn dag is weer goed.
Puck zei…
Ik kwam me nog even vergapen aan Doppie ..............

WOW!!!
Need I say more?? :)

Oke.
Wat een heerlijke en mooie kat.
Die staart, dat lijf, die ogen, die blik .....jaja, ik ben verliefd, maar dat wist je al.
Zucht
@Marlies: Nou EN OF Skogge een enorme vacht heeft, ik vind het prachtig. Ze is gelijk twee keer zoveel kat! Ik heb haar foto's maar snel op http://skogge.noorseboskatten.net gezet.

@Puck: Sofietje is dus helemaal 'om' als het om sneeuw gaat? Bij Doppie was het ook al zo, ineens gooide hij zich om en ging in de sneeuw liggen rollen, terwijl hij even daarvoor nog hoog stappend door dat witte spul ging.
Haha verliefd op Doppie, dat ben ik ook, maar soms... kan ik hem ook wel achter het behang plakken!!! Hij is zo oerverwend dat hij denkt dat hij zich alles kan permitteren.

Populaire posts van deze blog

Alfrodull's Moby gecastreerd

We verwachten kittens!