Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Vandaag kwam er familie op bezoek. Het was een mooie dag, dus moesten de tuinstoelen en -tafel vanochtend nog snel een sopje krijgen, want die stonden al vanaf de verhuizing onaangeroerd buiten in weer en wind. De stoelen waren vlot schoon, dus huphup snel de tafel ook nog even voor de visite zou komen. Ai, een wesp. Ai, nog eentje, en nog en en nog een... en prik, gelijk nog gestoken ook.
Wat was dat nou, wespen zo vroeg in het seizoen in grote getale agressief?

Een blik onder de tafel gaf al snel antwoord: er hangt een wespennest onder de tuintafel. Lekker droog en beschut, mijn gesop verstoorde hun tevreden leefomgeving natuurlijk ernstig!


Het gevolg was dat we vandaag geen tuintafel hebben gebruikt en we binnenkort naast een rattenplaag ook nog een wespenplaag zullen gaan hebben, want we vinden het eigenlijk ook onnodig om zo'n volkje uit te roeien. Ze zitten immers buiten, en we kunnen ook wat anders gebruiken om ons glaasje drinken op te zetten als we buiten zitten.


Wat mijn familie voor ons meebracht wil ik ook nog even melden hier (want we zijn er zo blij mee!): een triootje Hollands Kuifhoenkrielen die we hebben gedoopt als Punky (de haan) en Jut en Jul. Maffe kipjes met een bolletje op de kop, Punky heeft ons vandaag al de hele dag verblijd met zijn luid (schor) gekraai.



Punky, de haan



Jut en Jul, de hennen

Reacties

Anoniem zei…
Wat een leuk kado hebben jullie gekregen,geniet ervan,wel weer een voerplek voor de ratten erbij dan nu...Groetjes Bea
Anoniem zei…
Wat een geweldig 'cadeau'!!! Hihi vooral Punky vind ik helemaal te gek! Leuk dat ik en mijn dochter nu naamgenoten hebben...
Vastgetekend,
Jut van het duo Jut en Jul

Populaire posts van deze blog

We verwachten kittens!

Alfrodull's Moby gecastreerd