Alvast geproefd

Ik weet niet hoe het jullie vergaat, maar bij ons is inmiddels een aantal katten flink aan hun gewicht. Zo af en toe zie ik er eentje voorbij waggelen en dan krab ik eens bedenkelijk aan mijn hoofd. Zou ik ze teveel voeren?
Maar ja, dat doe ik zo graag, de bak gevuld houden en ze lekker zien smullen.
Misschien moet ik eens bewustere keuzes gaan maken wát ik dan voer, bedacht ik me laatst.
Op de website van Royal Canin Duitsland vond ik een nieuwe lijn producten: de Pure Feline lijn. Deze bestaat uit drie producten:
Schoonheid, Slank en Vitaliteit (de verpakkingen zijn al ontworpen om ook op de Nederlandse markt uit te worden gebracht, vandaar dat ik ook de Nederlandse namen ken). Je kon je opgeven voor een gratis proefpakket, wat ik natuurlijk gelijk heb gedaan. Ik koos uiteraard voor Slank!
Vanochtend vroeg toen ik de hond uitliet zag ik na het beestenweer van vannacht een doorweekte doos voor de voordeur staan. Blijkbaar deed de bel het weer eens niet toen onze postbode dit bezorgde. Maar de inhoud van de verpakking was nog goed, en vandaag hebben onze katten de eerste van de twee proefzakjes getest.
De gein was dat de 5 diksten het lekker vonden, en de twee slanken hun neusjes er voor op trokken. De brokjes bestaan uit allerlei vormen, dat vinden ze hier doorgaans wel lekker.
Natuurlijk is Royal Canin wel heel heftig bezig met op de behoefte van de katteneigenaar in te spelen. Maar ik trap daar graag in. 

Reacties

Anoniem zei…
Ja, ik ken dat..........
De ene kan trouwens ALLES eten zonder een gram aan te komen en de anders lust ALLES, maar mag niet alles en wordt te dik.

Moest wel erg lachen om je observatie: "De gein was dat de 5 diksten het lekker vonden, en de twee slanken hun neusjes er voor op trokken."
De 5 diksten lusten ook gewoon ALLES! Zijn daarom ook de 5 diksten............toch??

Hier even geen ander voer ivm blaas. Probeer hem wat meer te laten fitnessen. Met een nepmoes, bed op, bed af :)
Succes!
Oh Puck, jij slaat de spijker op z'n kop! Dat ik daar niet aan heb gedacht, die dikkerds lusten inderdaad alles.

En lukt het om hem de fitnessinstructies te geven? Toevallig zat er bij het pakketje waar ik over schreef ook een moes, maar die was natuurlijk niks aan. Dus heb ik er een drupje valeriaan op gedaan, nou succes verzekerd hoor! Tot hij onder de piano verdween.
Anoniem zei…
Pff, ik probeer juist alles om Skogge een beetje te laten aankomen :-). Maar, die is de halve dag buiten en klimt in alle bomen die ze tegenkomt.

Aan Duko is geen eer meer te behalen. Als hij rent, zwabbert zijn buik gezellig alle kanten op. Maar omdat we niet weten hoe lang hij nog bij ons is, laten we hem genieten van alles wat ie lekker vindt. Dat helpt natuurlijk ook niet.

Mientje is altijd al een miss Twiggy geweest. Daar komt nooit wat aan. Hoort blijkbaar bij haar.

Marlies
Anoniem zei…
hihi trap jij er even lekker in Marie-A...;-)
Zo je weet: hier pogingen om de dame aan te laten komen...

Populaire posts van deze blog

Alfrodull's Moby gecastreerd

We verwachten kittens!