Jeugd...


Scarlet av Rödluvan

Mag ik even een klein momentje van uw tijd, om te spreken van mij tot u.
Aangezien het hele leven hier al weken enkel nog maar lijkt te draaien om dat jonge grut, wordt er wel eens voorbij gegaan aan ons, volwassen katten die toch ook best wel eens in de kijker willen komen te staan.

Persoonlijk voor mijzelf hoeft dat niet hoor, ik zit liever ergens rustig zonder gestoord te worden. Dat dit op bijgaande foto niet het geval was, spreekt boekdelen. Net toen ik dacht even ongestoord in de kamer een napje te doen, haalt het vrouwtje het in haar hoofd daar een 'fotosessie van de kittens' te gaan doen.
Nou moet ik vertellen dat ik weliswaar gek ben op de geur van een kitten, maar dit zijn negen kittens tegelijk en dat is me een beetje teveel van het goede. Door de macht van hun aantal permitteren ze dingen die IK als kitten niet in mijn hoofd plachtte te halen.

Skogge van de Moeshoek
Zo staan ze gewoon op tafel

Snorre van de Moeshoek
of erger: ze staan op tafel en ze trekken ook nog de waxinelichtjes uit de houder

Snorre van de Moeshoek en Aemilius Sauterne
Respect voor de ouderen is ver te zoeken. Zo wordt Sauterne die na alle operaties die ze inmiddels heeft gehad verjaagd van het plekje waar ze zo graag ligt te genieten van het feit dat ze weer helemaal gezond is.

 
Tristan van de Moeshoek
En wat ik nog wel het ergste vindt: één zo'n blaag pikt de hele tijd de lekkerste plekjes in de zon in om te gaan slapen.

Waar moet dat nog heen met die jeugd van tegenwoordig...

was getekend,
Scarlet av Rödluvan

Reacties

Anoniem zei…
Ja Scar, het leven valt niet mee he? Gelukkig is het hier in huis al zo'n 1,5 jaar kitten vrij. Ik kan mij nog goed herinneren dat er 12 kittens rond renden. Pffff, nergens een rustig plekje te vinden. Nog eventjes joh, en dan is het weer rustig in huis.

Groetjes,
Cyber Heresfelger
Anoniem zei…
Lieve Scar en lieve Sauterne,
het is inderdaad een aanslag op jullie rust. Ik bewonder jullie en waar het met de jeugd heen moet? Reken maar dat ze wat van jullie hebben geleerd...Ik weet het, jullie hebben er nu niets aan; maar misschien is het een troost dat ze jullie rustige tolerante aanwezigheid als voorbeeld hebben en jullie in hun hartjes meenemen...

liefs
Anoniem zei…
Lieve Scarlet,

ik voel echt best met je mee, maar ik vrees dat hier de generatie-kloof ook een beetje spreekt.

Herinner je je nog toen jij kitten was en die keer dat je zomaar "per ongeluk" bleef haken in de nieuwe gordijnen van 't vrouwtje? Of die keer dat je bovenop de boekenkast zat, er was maar 1 manier om daar te komen..........:)
Lieve Scarlet, probeer ook een beetje van ze te genieten en ik weet zeker, ze kijken stiekem best naar jou op, jouw uitstraling en wijsheid, daar hebben ze best oog voor, even........................
Anoniem zei…
Ach het meiske, het druipt idd van haar snoet af. Hebben we hier ook gehad, de volwassen katten krijgen dan de "hoofdpijnblik" zoals wij het noemden, als ze naar de kittens keken. Ze zijn het dan echt af en toe helemaal zat. Maar ach, het gaat vanzelf over, nog even en de kleintjes gaan elders de boel "onveilig" maken. Waarna de groten heel nadrukkelijk wekenlang moeten bijslapen :-).

Populaire posts van deze blog

Alfrodull's Moby gecastreerd

We verwachten kittens!