En vandaag eten we... stoofpot van paardenvlees


PaardelappenGisteren was ik door de herfstkou gedreven op weg naar een schoenenwinkel in Borne, om sloffen te halen. Op de terugweg liep ik langs een slager, en zag daar de reclames op plakkaten tegen de ramen geplakt. Eentje stak er voor mij uit: 1 kilo paardenlappen voor 4,99 euro.

Paardenlappen. Het stuit me nog enigszins tegen de borst om paarden te eten, maar de gedachte aan zuurvlees of een patatje stoofvlees prikkelde me toch om de slagerij binnen te lopen.

Na 5 minuten kwam ik weer naar buiten, met twee pond gesealde bevroren paardenlappen in een plastic tasje. Helemaal tevreden!

Thuisgekomen doken de hond en de katten gelijk op dit tasje af, en dat deed me bedenken dat er misschien ook wel viervoeters enthousiast te maken zijn voor dit soort vlees.
Vandaag heb ik een pond ontdooid en dat ligt nu lekker in de pan te sudderen, al is het dan geen zuurvlees of stoofvlees geworden. Ik heb immers een man die Hagenees is en die heeft helemaal niets met Limburgse en Brabantse stoofjes.  

Maar, ik heb nog een tweede pond in de vriezer ;-) die kan ik altijd nog zonder overleg als zuurvlees verwerken met rinse appelstroop en ontbijtkoek!
Niet alleen ik wacht op dat tweede stuk vlees, ook de katten en de hond. Voor Tommie en Mijntje heb ik alvast een stuk afgesneden voor het de pan in ging. Dat was een groot succes!

Dus voor de BARFers onder ons: paardenvlees is zeker aan te bevelen.

Oh ja en voor de sloffen ben ik geslaagd hoor, we zitten nu allebei met lekker warme voeten achter de pc!


lekkere slofjes!

Reacties

Vanmiddag heb ik gelijk nog maar een kilo gekocht ;-)
Dit keer verse lappen, zodat ik aan de slag kon om een deel in stukjes te knippen (ik kreeg het niet gesneden, het is zo glibberig) en in kleine porties voor Tommie in te vriezen. 50 gram voor vandaag en dat heeft hij allemaal binnen mum van tijd weg gegeten!
Anoniem zei…
Okeeeeeeeeee, ik eet nog liever je sloffen op dan paardenvlees!!

Hinnikt Tommie al een beetje ;)

Populaire posts van deze blog

Alfrodull's Moby gecastreerd

We verwachten kittens!