Vliegenmeppers

Al jaren meppen we hier vliegen puur op vaardigheid. Ik heb als kind op landelijk niveau tafeltennis gespeeld, een electrische vliegenmepper was dus altijd mijn eer te na.

Maar ja, daar lag'ie dan in de supermarkt toen ik in een koopgrage bui was: voor maar € 3,99 zou hij de mijne zijn. Na drie keer met mijn karretje er langs te zijn gereden heb ik hem op weg naar de kassa toch snel meegegrist.


Van van de Moeshoek

Het is nu een week later. Ik vind hem helemaal niks. Om te beginnen veroorzaakt hij zonder aan te staan een enorme ontkleurde vlek op mijn monitor. Dus moet hij al buiten handbereik liggen, want bij de nieuwe boxjes van Rob op het bureau kan ik hem niet straffeloos neerleggen.

Verder kan ik niet met een snelle beweging naar de vlieg meppen, want dan loop ik het risico dat ik dit statische ding aan stukken sla tegen wat ik in mijn beweging tegen kom (buiten de vlieg om). Met langzame bewegingen moet ik zeker 4 pogingen ondernemen om de vlieg te kunnen roosteren. Waarna hij half verbrand stuiptrekkend ergens ligt waar ik hem niet 1-2-3 kan vinden.

Nee, geef mij maar die mepper waarmee ik met een snelle zwiep in één meedogenloze slag de vlieg op slag dood mep... Of ernaast mep, maar dan tenminste in de tweede slag een genadige dood bereik.

Reacties

Anoniem zei…
Hej Marie-Angelique,
die dingen zijn vooral geschikt voor muggen. Ze zijn in één keer dood en je hoeft niet met de 'mepper' te slaan.

In Zweden hebben we er dankbaar gebruik van gemaakt. Met name als die krengen aan de binnenkant op de horren zaten, kon je ze makkelijk killen zonder de hor te beschadigen :-).

Vliegen lijken me inderdaad te groot voor dat kleine stroomstootje.

Houd het maar bij de echte mepper, dan blijf je ook nog in training :-).

En die gifpennen waarmee je een streep op de ruit trekt, zijn ook uiterst effectief. Akelig, maar effectief.

Succes!

Marlies
annemiek zei…
Geef mij ook maar een ouderwetse mepper, dat werkt het beste.

Met die strom dingen mep je als een tennisracket en altijd breken ze in stukken.

mepze zou ik zeggen

annemiek
Puck zei…
Niet nodig hier!

Sophie jaagt op alles wat zich durft te bewegen!
Al ver voor schemer zit ze doodstil op het balkon te loeren naar de nachtvlinders. En vangt ze, tot verdriet van mij, dat wel .......

Vorige week had ze een rare hangkin, gestoken denk ik, hoe leer ik haar het verschil tussen wesp en vlieg???

Maar handig is het wel, temeer zij in de horren hangt/klimt en er voor zorgt dat daar dus 'gaten' in ontstaan en er dus weer wat gespuis door binnendringt.
Ze zal toch niet zo slim zijn dat ze dat zelf ook bedacht had ;). Want slim is ze, dat staat vast!
Van al deze reacties klinkt de Sophie oplossing wel heel interessant. Maar dan wel met een entomologische opleiding erbij (net even opgezocht op het internet: wetenschappelijke bestudering van insecten) zodat ze precies weet welke insecten ze aan Puck overlaat en welke ze zelf kan elimineren.
Puck zei…
"entomologische opleiding erbij"

Ja graag, ze heeft er geen spat van geleerd, hou mijn hart vast!

Populaire posts van deze blog

Alfrodull's Moby gecastreerd

We verwachten kittens!