Regen en tegenwind

Het is kwart voor zes in de ochtend en de wekker gaat: tijd om op te staan en naar de baas te gaan.

Je hijst je in je ochtendjas, pakt de hondenriemen en waagt je met samen met de honden buiten de deur. AH bah, het hoost!

Druipnat komen de honden en jij weer binnen. Snel onder de douche, honden voeren, brood en de kaasjes die nog van dit weekend over waren pakken en je in je regenpak hijsen. Shit, het regent wel heel erg. Nou, pumps en kousen in de fietstassen stoppen, slippers aan de blote voeten en fietsen dan maar. Die regenschoenen van de ANWB waren ook niet wat ze leken te zijn immers.

Elegant als altijd kom je zo op het werk aan, dus probeer je jezelf onopvallend in de fietsenstalling van alles te ontdoen, de autobezittende collega's die net even iets eerder dan normaal arriveerden groetend terwijl je op blote voeten je slippers in je fietstas stopt of met het meegebrachte handdoekje je voeten aan het drogen bent.

STOP
Dit kan anders.

OK voor het regenpak heb ik nog geen oplossing. We draaien de 'film' dus maar een klein stukje terug, volg wat er nu gebeurt:

Gelukkig, het regent wel heel erg, even de Shuella's pakken!
Je zwoegt net als anders met dit weer tegen wind en regen in, en een half uur later kom je op je werk aan. Je loopt rechtstreeks naar binnen en iedereen kijkt verrast achterom als je met regenpak met roze Shuella's door de gangen naar je kamer loopt.



Al slaat de tekst hierboven niet op mij, en schuif ik elke ochtend mijn auto in, van deze laarsjes ben ik zeer gecharmeerd! Eindelijk een elegante oplossing voor de fietser in de regen, nou het regenpak nog.


your shoe umbrella

Reacties

Anoniem zei…
Zeer elegante oplossing!
Al zie ik (alleen maar mannelijke!) collega's er geen gebruik van maken!
En ik? Ik kom lekker met de auto ;)
Anoniem zei…
Ik als regelmatige naar mijn werk fietser, zou er toch echt niet mee gezien willen worden. Veel te opvallend! Dan maar liever droge schoenen en extra paar sokken mee in de fietstas.
Groetjes,
Petra
@Puck: nou ik ken anders wel mannen die JUIST wel een voorkeur voor dit soort laarsjes zouden kunnen hebben. Maar kennelijk is dat niet het slag mannen dat op jouw werk te vinden is (of ze bewaren deze mode natuurlijk voor hun vrije tijd, waar de andere collega's geen weet van hebben :-)!)

@Petra ik kom even bij je langs op de weblog, ik las dat het niet goed gaat met Hjalmar.
Anoniem zei…
ik wil die laarsjes wel in het zwart :)

Populaire posts van deze blog

Alfrodull's Moby gecastreerd

We verwachten kittens!