Een 'rover'

De tweeling van een collega had voor school een actie om vogel overlevingspakketjes te verkopen, met als doel geld voor een nieuwe geluidsinstallatie te verzamelen.
Natuurlijk kon ik de kereltjes niet teleurstellen, dus bestelde ik er voor elk één. Het is een netje in vier trappen: eentje met hele pinda's, eentje met gepelde pinda's eentje met zonnebloempitten en een vetbol onderaan.

De koolmezen en roodborsten stortten zich op het eerste pakket dat ik heb opgehangen. De gepelde pinda's waren al de eerste dag op.
Maar niet alleen de mezen lusten dit graag. Vandaag kwam er een bonte specht op bezoek.


Hij wist nog wel wat pinda's uit de dop te hakken, onder jaloerse blikken van de koolmezen.


Toen moest er maar eens van het kippenvoer worden geproefd. De tafel is wat dat betreft altijd gedekt hier, het water staat er dooi naast dankzij een verwarmingselement.


Hé er zit een gaatje boven in de ton met het kippenvoer (hij begon er met zijn snavel op te trommelen).


Dan nog even de lege wespenkorf slopen:

Reacties

Anoniem zei…
Wat een prachtvogel is dat toch,hier zag ik er ook een,leuke strip zo.Groet.Bea
Karin zei…
Mooie foto's! Wij hebben hier wel vogelvoer, maar tot groot verdriet van onze zoon nog geen vogel die het heeft zien liggen... :(
Dan zal ik de specht maar eens vragen om jullie kant op te gaan!
Anoniem zei…
Mooi!

En als opsteker voor zoon van Karin, vol blijven houden, en als ze je eenmaal ontdekt hebben, komt er een ledenvergadering en zetten ze je elk jaar weer op de lijst!

Hier ook nog niet veel ontdekt, maar wat er komt is tot grote tevredenheid te bezichtigen door de katjes!

Wens jullie tevens allemaal een gelukkig, gezond en fijn Nieuwjaar!
Anoniem zei…
Leuke foto's! Die specht zal vast nog wel eens wat te eten komen halen bij jullie! Bij mij in de flat hebben de kool- en pimpelmeesjes de voersilo en de vetbolletjes ook gevonden. Het roodborstje van vorig jaar heb ik nog niet gezien, maar wel de muisjes die een graantje mee pikken (dat wat de mezen laten vallen). De katten raakten in het begon helemaal opgewonden van alle vogels, maar inmiddels zijn ze er aan gewend dat ze er toch niet bij kunnen. Ze hebben zich er bij neer gelegd en liggen nu rustig te kijken naar de etende vogels. Maar soms, heel soms hoor ik toch nog zachtjes een "mekkerende" kat. Het blijft toch vogel....
Anoniem zei…
Jazeker,....het konijnenpaar heeft 4 jongen.

Mooie specht. Een volwassen mannetje. Bij ons komen ze ook veel voor. Maar ze blijven prachtig om te zien, elke keer weer.

De beste wensen voor het nieuwe jaar.
De stinkerd neemt nog steeds geen genoegen met de standaard gepelde pindanetten die ik steeds voor de mezen op hang.

Dus ja, ik vul dan toch maar eens per week een heel groot net met doppinda's en daar hakt hij steeds weer met plezier op los!
Hij moet blijkbaar echt wat te hakken hebben.

Populaire posts van deze blog

We verwachten kittens!

Alfrodull's Moby gecastreerd