Helemaal tevreden

Na 3 maanden verstoken te zijn geweest van het gemak van onze vaste leverancier van grit en beestenvoeders (Gropet), staat het huis helemaal vol met megazakken en dozen, zijn we ruim 200 euro lichter maar wel super tevreden.
Tot in Duitsland wordt er vanuit Nederland natuurlijk niet geleverd. Maar, ik werk nog altijd in Nederland, dus rijdt nu in het vervolg eens per maand het Gropet busje bij mijn kantoor voor en worden er goederen overgeladen in mijn auto. Ideaal, want in Duitsland heb ik geen goedkoper adres kunnen vinden plus dat ze daar niet alle merken hebben die de katten en de hond gewend zijn.

Natures Menu
Wat ik vandaag naast mijn bestelling om te proberen meekreeg: Natures Menu, een hele berg pouches natvoer voor de kat met 70% vlees. Het is een soort van paté en dat komt heel goed uit want van brokjes likken ze hier meestal enkel de saus. Dat vindt de hond niet zo erg want die komt daarna het bord alsnog schoonvegen, maar dat is dan toch eigenlijk niet de bedoeling.
Omdat ik zo content was met al het voer en heel nieuwsgierig naar deze zakjes, heb ik ze er gelijk eentje gegeven: WOW alle zeven rond het grote pizzabord, elkaar proberen weg te duwen. Dat gebeurt hier eigenlijk nooit, Doppie houdt niet van gedrang en eet daarom meestal niet mee met het natvoer.
Jammer genoeg voor Beer is het zakje tot het laaste veegje opgegaan.
Nu nog even afwachten of hun darmen er ook zo blij mee zijn, maar vooralsnog ben ik super enthousiast en ga ik de volgende keer een doos met meerdere smaken bestellen. En voor de hond hebben ze het ook dus misschien...


Ingrediënten:
Rundvlees (minimaal 40%); kip (minimaal 31%), mineralen, derivaten van groenten, suikers gewonnen uit verschillende bronnen.

Analyse:
Eiwitten 11%, vetten 4%, vezels 0,2%, as 2,5%, vocht 81%, vitamin D3 (130iu/kg), tocopherol (30iu/kg).

Reacties

Anoniem zei…
Ik heb net een bezoekje gebracht aan Gropet. Maar het staat mij een beetje tegen dat ik eerst al mijn gegevens prijs moet geven om iets meer te weten te komen over hun prijzen.
Kan jij mij vertellen wat de Iams kip 15 kilo bij hun kost en of ze meedoen aan de cattery-regeling bij Iams? (25% korting op de aanschafprijs van 2 zakken a 15 kilo).
Ja, daarin heb je helemaal gelijk. Ik heb tegen dezelfde aversie aangehikt krap twee jaar geleden. Ik snap ook eigenlijk niet goed waarom je zonder in te loggen geen prijzen kan opvragen. Voor een hoop aan droogvoer is er niks te verbergen aan prijzen. Ok, gourmetjes gold moet je daar niet kopen.

Iams Chicken 15 kg is er 61 euro, staffelkortingen niet mogelijk (dus geen korting bij afname van grotere hoeveelheden).
Hier wordt Iams niet goed verdragen (lees diarree) dus voor ons is het niet interessant, maar 25% procent korting al bij 2 zakken is echt een prima regeling. Hoeveel kost 1 zak normaal gesproken bij een bedrijf dat wel de Iams cattery regeling ondersteunt?
Anoniem zei…
Na een trouwe grootverbruiker te zijn geweest van Iams zijn er hier toch ook een paar die naar mijn zin veel te dunne ontlasting hebben. Oorzaak is denk ik Iams, ik ga weer eens een voerwissel proberen. Ben ook zeer benieuwd hoe de Moeshoeksche katten op dat blijkbare erg lekkere nature menu reageren.
Anoniem zei…
Sauterne staat er (weer) prachtig op: ik vind haar prachtig!
Sausje likken...heel herkenbaar!
Anoniem zei…
Hier verdragen ze de Iams goed, maar ik wissel wel steeds om de zoveel tijd met R.C. zodat ze het lekker blijven vinden.
2 zakken met Iams kosten nu 104 euro, inclusief korting. (onlangs duurder geworden. We betaalden altijd 98 euro.)Maar wellicht wordt het toch nog interessant bij Gropet als ik hun goedkopere prijs van de R.C. ermee mix.....en de kattenbakvulling. Toch maar eens een kijkje nemen.
Anoniem zei…
Hier geen groothandel nodig, maar dat natures menu klinkt goed. Ook hier wordt de saus van de brokjes gelikt! Soms prak ik dan maar!
Heb nu pate gevonden die goed bevalt (hahaha, voor hoe lang?).
En omdat ik op Markplaats gourmetstreepjescodes heb gevonden kan ik nu de sofa bestellen en kan er weer wat anders gekocht worden ;)
Maarre, wat ik ernstig mis hier, is een foto van dat bord met die 7 smikkelende schatjes .............
Vergeten te nemen???
Anoniem zei…
Ik heb mijn eerste bestelling inmiddels geplaatst bij Gropet.
Vanmorgen was ik even bij Jumper en daar was de RC oral senstive maar liefst € 7.50 duurder geworden!
Ook met mijn kattenbakvulling zijn ze goedkoper. vrijdag wordt alles bezorgd.
Wisten jullie al dat er ook 10 kg babycat 34 is? Het scheelt best veel met de 4 kiloverpakking.
Wat leuk nou dat er nu al meerdere mensen (ook via andere wegen) bij Gropet hebben besteld. Niet dat ik er beter van word ofzo hoor, ik heb geen aandelen! Maar het zijn gewoon hele nette mensen, je hebt een persoonlijk contact met ze en wat ook fijn is (dat had ik nog niet eens genoemd): in de namiddag van de dag voor levering bellen ze even om door te geven hoe laat ze langs komen. Dat is dan altijd een tijdspanne van maximaal 2 uur dus je hoeft niet de hele dag thuis te zitten.

Van de kitten 34 wist ik nog niet, dat scheelt alweer een hoop in prijs denk ik als je het in grotere verpakking kan halen. En die heb je met een nest al zo nodig.
Vooralsnog gaan wij dat hier even niet nodig hebben :-) Doppie heeft z'n ballen dus ingeleverd en het thuisfront heeft uitgesproken voorlopig even niet aan nieuwe nestjes toe te zijn. Dus ja, daar schik ik me dan maar in en heb dan lekker de tijd om rond te zoemen op zoek naar een kater die Mijntje op termijn zou passen.
Anoniem zei…
Ik heb mijn erste levering binnen inclusief de zakjes nat voer, ze zijn er gek op. Ze waren netjes op tijd, alles werd binnen in de hal gelegd en de chauffeur was een aardige jongeman.
Hij vertelde dat het de laatste paar maanden steeds drukker wordt, ben jij hier schuldig aan????? ;-)

@Henriette,
Het is de moeite waard op op hun site in te loggen.
Zo jij zat dus net op tijd voor een levering voor je bestelling! Lekker is dat he, dat ze het gewoon binnen brengen. Daarna moet je toch nog genoeg ermee slepen, dus elke meter die zijn doen is meegenomen.
Heb jij de multi-pack genomen of 1 smaak? Ik heb nu de rundvlees, maar ik denk dat ik de aankomende keer die multi-pack maar eens probeer.

Hihi ik weet van niks als het gaat om het 'aangeven' van klanten!
Anoniem zei…
Ik heb de Beef-heart gekregen, net als die op je foto. Ze "vragen" hier om meer maar voorlopig kan ik nog vooruit :-)

Populaire posts van deze blog

Alfrodull's Moby gecastreerd

We verwachten kittens!