2020

Het afgelopen jaar was ook voor cattery van de Moeshoek een beetje een raar jaar. 

Doordat ik veel meer dan anders thuis was (ik werkte voor een groot deel vanuit huis) was ik wat slordiger met het goed dicht trekken van deuren en werd er een derde, ongepland nestje geboren. Nest 19, 20 en 21 van de cattery.
Het voordeel van vanuit huis werken was dat dit ook mogelijk was. Normaal gesproken heb ik niet voldoende verlofdagen per jaar om drie keer rond een geboorte vrij te nemen. Nu kon ik door werken tot het moment daar was, en vanaf dat moment verlof opnemen. 

Ook was mijn band met alle kittens nog hechter dan normaal, juist omdat ik zoveel tijd met ze doorbracht. Soms was dat wel een beetje lastig werken met kittens over je toetsenbord of voor je beeldscherm.

Vlaflip van de Moeshoek

Het eerste nestje groeide op tijdens de eerste lock-down, een periode van weken waarin ik geen contact had met andere mensen. Het baarde me wel een beetje zorgen, want dat gold natuurlijk ook voor de kittens. Maar misschien juist omdat het contact met mij zo intensief was, bleken ze gelukkig ook naar hun nieuwe eigenaren de knuffels te zijn die ik zo graag zie.

Droes van de Moeshoek (Vidar)

Verdrietig genoeg mocht dat voor Droes (Vidar) maar heel kort duren, hij verongelukte op tragische wijze voor het huis waar hij woonde. Ik ben nog steeds niet over de schok heen en ik weet zeker dat dit ook voor zijn mensen geldt.

2020, een raar jaar... Ik leef hier nu in een streek met code oranje en avondklok, gelukkig dat dit samen gaat met een periode van rust in de cattery. 

Voor 2021 zijn er voorlopig alleen plannen met Tic Tac. Zij wordt over 2 weken op hart en nieren getest en als dat in orde is, komt het moment van definitieve keuze van een kater voor haar.

De rest van de poezen is tijdelijk onvruchtbaar a.g.v. het suprelorin implantaat. Op Patience na, maar voor haar heb ik plannen met Bintje die nog maar sinds kort op suprelorin staat. Dat zal dus pas in 2022 gaan worden.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Alfrodull's Moby gecastreerd

We verwachten kittens!