Jaarwisseling - nu alvast

Bij het bakken van de oliebollen in de garage vandaag, kon ik het natuurlijk niet laten om vast te leggen hoe die bollen in de pan lagen te spetteren.
Toen ik zojuist de camera uitlaadde bleek dat spetteren wel op een heel bijpassende manier vastgelegd te zijn: het leek wel vuurwerk.



Ik weet niet wat jullie gaan doen morgen, de deur uit, lekker op je eigen de jaarwisseling doorbrengen, werken, of thuis met visite aan de drankjes en de hapjes?
Wij vieren het thuis, samen met een logee. De oliebollen zijn dus gebakken, de voorbereidingen voor het eten van morgen zijn getroffen, het vuurwerk is in huis en de champagne staat op een temperatuur van zo'n 16 graden. 
Voor het zover is, moet er nog wel even gesopt enzo worden (Doppie heeft bedacht om geurvlaggen achter te gaan laten), dus vandaar nu al deze wens, gebaseerd op dat tafereeltje daar in die pan in de garage:




Reacties

Anoniem zei…
Wauw, wat een heerlijke oliebollen!! En champagne!! Wij vieren de jaarwisseling thuis, ik zal waarschijnlijk heen en weer pendelen tussen huis van buurvrouw en mijn huis vanwege Lolita: het is immers haar eeste jaarwisseling! De champagne wordt meegebracht, buurvrouw bakt oliebollen en ik zal een cake meebrengen. De kinderen zullen onder begeleiding wederom vuurwerk afsteken en ik zal met de jaarwisseling een stille wens doen...
Veel liefs en een mooie avond toegewenst, Clarissa, Lolita en Patty
Van hier thuis naar jullie thuis gaat ook een wens.
Anoniem zei…
Een super gezellige jaarwisseling voor jullie daar in Duitsland gewenst.
Natuurlijk blijven wij ook thuis,
gezellig met onze 2 honden (waarvan een erg bang voor het vuurwerk is )en onze zeven katten.
Uiteraard komen de kids met overheerlijk champagne dus wordt het vast super gezellig......

Zeker nu Ildis het Nieuwe jaar met behoorlijk krols gemauw inluidt (dit beloofd wat voor 2008)

groetjes Hennie
Anoniem zei…
Hallo daar in Duitsland!,

Jullie eerste oud-en-nieuw in Duitsland, we weten er alles van na 2 jaar in Belgie te hebben gewoond, het is toch anders.......
We willen jullie in 2008 alle geluk, liefde, wijsheid en plezier wensen!

Angelica, Jelle, Thomas en Haarballen
Anoniem zei…
Ik ben lekker thuis, met 2 enigzins door valium, gedrogeerde katten.
Ik woon in een grote stad met veel, heel veel knallen, pijlen en 1000-knallers.
Zelf zit ik aan de gerookte zalm en champagne! Ook lekker ;)
Ik wens jullie allemaal een leuke jaarwisseling en tot in 2008.
(Als ik dichterbij woonde, kwam ik een oliebol bij je halen!)
Groetjes, Puck
Anoniem zei…
Beste Marie-Angelique en Rob,
wat een toepasselijk plaatje!

We vieren oud en nieuw met Petra, haar man Guido en Emma met een vriendinnetje en haar broertje Morris. En natuurlijk met dove Duko, bange Mientje en ontdeugende Skogge.

Ben benieuwd hoe Skogge het vuurwerk doorstaat. Mientje is altijd panisch, Duko hoort gelukkig niets en wij doen alsof er niets aan de hand is :-). Tot nu toe gaat het goed met haar, hoewel er in de buurt al behoorlijk geknald wordt.

Jullie een heel goed 2008 gewenst op je nieuwe stek!

Marlies
@Hennie: Dat wordt dus je handen vol krijgen aan jullie hond, hopelijk valt het dit jaar mee. Al iets geprobeerd als Bach rescue? Hier hebben we daar niet zo heel veel resultaat mee geboekt maar ik zelf word er wel heel relaxed van :-)

@Puck: Je was van harte welkom geweest als je in de buurt woonde! We hadden ook nog wel een glaasje extra uit die fles champagne kunnen persen, dat weet ik zeker.
Je gerookte zalm zal waarschijnlijk veilig zijn, gezien de toestand van je katjes :-) Hopelijk is het knallen acceptabel als de pilletjes zijn uitgewerkt en raken ze dan niet alsnog in de stress. Tot in 2008!

@Marlies: Jullie zitten dus gezellig met een heel gezelschap, doe Petra en de rest de groeten van ons! Wat een voorrecht blijkt het nu ineens om doof te zijn, ik denk dat Mientje voor deze dagen graag geruild had met Duko. Blijft ze nu wel binnen?
Skogge zou misschien nog wel eens stoïcijns kunnen blijken, haar moeder Mugje geeft geen krimp bij vuurwerk (die gaat gewoon voor het raam zitten kijken naar wat ik daar allemaal aan het doen ben).

Fijne jaarwisseling allemaal!

Populaire posts van deze blog

We verwachten kittens!

Alfrodull's Moby gecastreerd