Leeg....

Wat is het stil in huis. Zelfs Mugje horen we niet meer, ze liep de laatste weken flink te roepen om haar kinderen bijeen te krijgen.

Maar die zijn nu allemaal uitgevlogen en dat weet ze blijkbaar heel goed, want nadat de laatste vertrok heeft ze niet meer van zich laten horen.
En ik, ik kan er 's ochtends weer om 5.45 uur uit in plaats van 5.15 uur. Hoewel dat een zegen is, zou ik het helemaal niet erg vinden als Mijntje binnenkort weer een keer krols zou gaan worden om ons weer vooruitzicht op opnieuw kittens te kunnen gaan geven!

En hoe is het nu met Enzo, Epril en Twirre?
De afgelopen twee weekenden heb ik ze naar hun nieuwe adressen gebracht.

Epril als eerste, zij ging naar Arnhem.
Ik vond dat ze erg veel durfde zo in een nieuwe omgeving met meerdere andere katten, het was enkel even moeilijk dat toen ik weg wilde gaan, ze met haar pootjes tegen me omhoog ging staan. Ik heb ooit een chinchilla met tbc moeten laten inslapen en die deed dat toen de dierenarts met die spuit klaar stond, dit vond ik echt een moeilijk moment.
Maar ik kreeg gelukkig diezelfde dag nog fijne verhalen en foto's waaruit bleek dat Epril al heel snel aan het wennen was in haar nieuwe omgeving en ondertussen geniet van het feit dat ze daar ook kan beschikken over een mooie nieuwe buitenren.


Afgelopen zaterdag bracht ik Twirre naar Almere. Dat ging heel vlotjes, Twirre moest wel even stoer doen naar Pienter de Chartreuxkater maar daardoor kon hij wel het huis goed verkennen. En dat heeft hij dan ook uitgebreid gedaan. Daarna ging hij slapen onder de bank en ben ik vertrokken wetende dat als een kat durft te gaan slapen dat het wel goed zit.
Pienter heeft mooi van de gelegenheid gebruik gemaakt om uitgebreid te snuffelen, bij een slapende Twirre durfde hij het wel aan!


Ook Twirre was snel gewend en speelde al dezelfde avond samen met zijn nieuwe baasjes met 'NEP', de favoriete speelgoedmuis van Pienter. Het eten is nog eventjes een aandachtspunt, harde brokjes vindt hij nog steeds geen succes. Carnibest gaat er gelukkig nog wel net zo goed in als hier bij ons.

Zondag was het de beurt aan Bulleke, Enzo dus zoals hij nu heet. Hij is naar Eindhoven verhuisd. Dit sloeg echt alles. Het was alsof hij bij ons thuis liep, hij voelde zich wel heel erg vrij. Met Minous was het nog even aftasten want die bromde en blies wel heel erg naar hem, maar ach, dan loop je gewoon met een boogje om haar heen en gaat ondertussen haar muis in de in-betweens verstoppen (aaaaah halen erin natuurlijk), kijken of er slagroom van de appeltaart van de mensen af te roven is, plasje op de kattenbak in de bijkeuken doen en ga maar zo door.

Ondertussen is het een week verder en scheurt hij met Minous door het huis, krabpaal in en krabpaal uit, die twee hebben elkaar helemaal gevonden. Waarschijnlijk een heerlijk idee voor Saartje het zusje van Minous, die kan nu ongestoord slapen terwijl Minous haar speelenergie op Enzo uitleeft.

De brokjes in Eindhoven smaken zo mogelijk nog beter dan in Georgsdorf.

Enzo op de brandnieuwe megagrote krabpaal verbaast zich over het weidse uitzicht over Eindhoven vanaf deze positie.

(of zou hij naar die neerstortende luchtballon met Bassie erin hebben gekeken?)

Reacties

Anoniem zei…
Oh Marie-Angelique en Rob, wat zullen jullie een moeilijke weken hebben gehad. En nu het lege nest-syndroom!

Maar wat zijn ze mooi geworden en wat hebben ze een fijn nieuw huis gekregen.

Dat moet de pijn toch verzachten, een beetje.

Sterkte ermee,
Marlies
Anoniem zei…
Tjeempie, dat is me wat.
Maar wat een mooie verhalen.
Sterkte met het gemis.
Lo & co

Populaire posts van deze blog

Alfrodull's Moby gecastreerd

We verwachten kittens!