Moeshoekjes in aantocht

Mugje is zwanger. Op het moment van schrijven moet ze naar verwachting nog 2 weken voor het zover is dat de kittens zich aan zullen dienen. Ze is flink aangekomen sinds de dekking, bijna 1400 gram nu.
In het huis waar we nu wonen, hebben we nog geen kittens gehad. Voorheen was onze slaapkamer de meest aangewezen plek voor een bevalling: de ruime inbouwkast die daar aanwezig was, was een veilige, warme en duistere plek. Uitstekend om in te gaan bevallen.

Ik ging er dus eigenlijk vanuit dat ook nu de slaapkamer wel weer de meest geschikte plek zou zijn. Dan merk ik 's nachts ook als er wat met (aanstaande) moeder of kittens aan de hand zou zijn.


Hoe dom van mij. De slaapkamer is bij ons op de begane grond, en daar komt ook onze pup met al haar energie en speelsheid. Ik had dan wel in gedachten een stuk voor Mugje af te scheiden, maar ik denk dat ik me die moeite kan besparen. De pup blijft immers veel drukte met zich meebrengen. Dus gaat onze slaapkamerkast (geen inbouw meer hier) weer dicht vanavond en blijft de rest van mijn garderobe harenvrij. Voor zover er nog iets was dat niet onder de haren zat.


Inmiddels heeft Mugje boven naar alternatieven gezocht. De reismand is afgekeurd. Dus heb ik maar zolang een doos waar kattenvoer in is gekomen neergezet. Totaal ongeschikt voor een bevalling als je er als mens ook nog bij moet in een geval waar assistentie nodig is. Maar voor de volle 100% goedgekeurd door Mugje die er nu al uren achtereen in ligt, met af en toe een eetpauze waarin ze geniet van de Royal Canin Babycat met L-Lysine die ik vandaag voor haar heb opgehaald.



Voor de wasbeurten hoeft Mugje zelf ook niet meer te zorgen, ze wordt geheel verzorgd door Mijntje die enkel nog van haar zij wijkt om met Porcelina te spelen. Een poesje dat ons steeds blijft verrassen, want tot 3 dagen terug had ze nog ruzie met iedereen in huis op de honden en Yasur na.
Mocht Mugje inderdaad hier boven willen gaan bevallen en haar kittens de eerste weken grootbrengen, dan zitten jullie goed. Want toevallig staat hier mijn computer met internetverbinding en kan ik jullie volledig van het reilen en zeilen van de Moeshoekjes op de hoogte blijven houden!
Ondertussen heeft het Moeshoekje van vier jaar geleden (17 april 2006, ook een kind van Mugje) dankbaar de door Mug geprepareerde reismand overgenomen...

Reacties

Petra zei…
Gefeliciteerd met dit goede nieuws! Er breekt een spannende en leuke tijd voor jullie aan.

Populaire posts van deze blog

Alfrodull's Moby gecastreerd

We verwachten kittens!