Lykke!


Heb je dat gezien, er is een nieuwe huisgenoot… Zou het verantwoord zijn om de hal in te gaan, denk je?


De eerste kennismaking van Lykke en Beer.
(Hij vindt het nog niet echt heel geweldig maar heeft al wel een paar keer flink gespeeld. Voor de rest moppert hij op haar).


En dat is ze dan, onze dame: Lykke!

Deze pinguïn was het knuffeltje van Beer krap 9 jaar terug, en van Mijntje zo’n vijf jaar terug. Onderhand tot op de draad versleten, maar opnieuw helemaal in goede aarde gevallen nu bij Lykke.

De bench die ik vier jaar terug heb gekocht als kraamkamer voor de kittens en die toen niet door Mug werd geaccepteerd, blijkt ook voor de pup een flop. Maar dit keer is Mugje wel enthousiast!


Verder heb ik gelukkig van verschillende collega’s oude kranten aangeleverd gekregen, want doordat het grootste deel van haar leven de sneeuw te hoog lag om de pups vrij in- en uit te laten lopen is ze bijna geheel in huis opgegroeid. Zindelijkheid is nog onbekend (plassen gaat op de krant, het poepen helaas ernaast zodat ik gisteren al toen ik thuis kwam de voordeur door een hoop –nee geen hoopje maar een echte hoop- heen zwaaide en er mijn voet gelijk in plantte).

Vannacht was een slapeloze (niet voor Rob, die lag heerlijk te ronken), Mijntje  had het van de ene dag op de andere dag bedacht om krols te worden gisteren, dus elke keer als pupje en ik in slaap dreigden te dommelen schrokken we weer op. Waarop ik weer als een haas in een jas kon hijsen en met pup naar buiten spoeden voor een plas. Vanaf dat ik gisteren thuis kwam tot vanochtend 8 uur heb ik het weten te redden met maar één plas op de krant. Maar ja, toen kwam er een werkgerelateerd telefoontje waar ik mijn aandacht even voor nodig had en een kwartier later was ik uit dat telefoontje niet veel wijzer geworden, maar wel een plas in de hal rijker, NAAST de krant nog wel...
Heerlijk, zo’n pup!

Reacties

Petra zei…
Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst! Dat is weer volop genieten van een jong dier dat kennis maakt met de wereld. Leuk hoor!
Hennie zei…
Ze is ontzettend vertederend en stoer tegelijk.
Een echte Lykke, die naam past erg goed bij haar.
Hoop dat je vannacht beter slaapt, alhoewel dat er met Mijntje niet in zit.
Gaat ze nu eens op vrijersvoeten pad???

Hennie
Om eerlijk te zijn heb ik niet erg hard gelopen om een date voor haar te zoeken, dus die is er ook nog niet.
Ik moet maar weer eens wat gaan rondsnuffelen, het liefst niet te ver rijden want Mijntje vindt het dramatisch in de auto.
Of een cattery die hun kater bij ons uit logeren wil laten gaan (maar dan moet hij niet sproeien want we hebben geen katerproof onderkomen voor de tortelduifjes).
Anoniem zei…
Hej Marie-Angelique,
ik weet niet of je de naam erop hebt uitgekozen, maar in het Noors betekent Lykke geluk :-).

De y spreek je dan ongeveer uit als een klinker tussen de u en de i in.

Wat een prachtbeest! En geweldig hoe de katten en beer erop reageren.

Gefeliciteerd og lykke på Lykke!

Marlies
Puck zei…
Ohhhhh, ten 1e die 1e foto, wat een plaatje zijn ze toch!

Ten 2e, Lykke, wat een lief poeppie!
Marlies, bedankt voor de uitleg, wilde net vragen hoe je de naam uitspreekt.

Later als ik groot ben MA, wil ik wat jullie doen, allemaal dieren in en buitenshuis ;).
Ben helemaal jaloers op jullie.
En beetje op Beer, zo'n leuk vriendinnetje. Wat een lieve foto, die 2 neuzen.

Hoop dat in huis v.h. de Moeshoek iedereen over een poosje dik tevreden en lief is voor elkaar!
@Marlies: ja en ook in het Zweeds en het Deens betekent Lykke geluk, vandaar de keuze inderdaad.
Maar we spreken het wat anders uit omdat we dat wat mooier vinden (als lieke).
Bedankt voor je gelukswensen!!
@Puck: neem dan gelijk een team personeel erbij in dat landhuis want veel beesten is veel werk en land en huis ook. Dat vergaten wij eventjes toen we hier kwamen wonen :-)
En dat zie je dan ook gelijk aan de tuin

Populaire posts van deze blog

Alfrodull's Moby gecastreerd

We verwachten kittens!