Mega grasjes


Vandaag zijn we naar een groot tuincentrum geweest vlak over de grens, in Denekamp. Nadat in 2007 het grootste deel van onze nog overgebleven planten in het kittengeweld was gesneuveld, hadden we geen echte moeite gedaan om het huis nog met planten op te fleuren.

Deze week vonden we dat daar maar weer eens verandering in moest komen (misschien om het lot af te dwingen dat we weer kittens gaan krijgen??)

Er ging nog wel een discussie aan vooraf moet ik zeggen. Rob wilde een plant tot aan het plafond voor een radiator (wat ik als vrouw natuurlijk niet praktisch vind) en ik wilde een lage plant op de eettafel die cat-proof zou zijn.

De uitslag van de discussie: we zouden beiden gaan kopen. En dat is gelukt.

OH!!

Precies zoals ik voorspelde kan Rob nu voor politieagent gaan spelen... (want het is zijn plant immers!)
En mijn kleine fleurige plantje op de eettafel? Daar heeft nog geen kat naar omgekeken!

Of ze hebben hem simpelweg nog niet ontdekt natuurlijk...

Reacties

Judith zei…
Ik wens jullie veel sterkte..Met name Rob, die plant vraagt er als het ware om gewoon..
Maar wie weet werkt het ivm kittens!
Anoniem zei…
Vrouwentongen, daar willen ze echt niet aan, hoor :-).

Bij ons zijn het niet zozeer de planten die van de katten te lijden hebben, veeleer de potaarde. Dat plast toch zo lekker, midden in de kamer :-).

Dus daar leggen we wat openhaardblokjes op.

Marlies
Puck zei…
Uhhhh, bij mij zagen deze planten er ooit ook zo uit, maar nu zijn het kaalgevreten planten die eigenlijk geen planten meer horen te heten ........
Denk dat jij de verstandigste keuze genaakt hebt MA, ietwat klein, maar poezenproof.
Zou graag een foto van dezelfde Rob-plant over, nou zeg maar over 5 maanden, geplaatst zien ;).
Pat zei…
hihihihi
wat een feest was dat ja, voor de kittens, toen...

Veel plezier en suc6 met de planten

;-)
Anoniem zei…
Eh, vrienden van ons zetten van die grote, houten satépennen schuin in de grond rondom de plant tegen de konijnen (dat was buiten natuurlijk).

Dat hielp wel, maar ja, katten zijn natuurlijk veel slimmer dan konijnen.

Maar misschien is 't een tip?

Tegen het plassen in de pot gebruiken wij ook houtblokken. Dat helpt wel.

Maar we hebben ook een kat die erg graag op de grond van een potplant slaapt. Die kat komt uit Curacao, misschien is dat daar wel normaal. Wie zal het zeggen.

Sterkte, Rob! Het is een mooie plant en dat is 't.

Marlies
Anoniem zei…
Oh en Marie-Angelique ik wilde nog wel even zeggen dat je heeeerlijke foto's maakt!

Marlies

Populaire posts van deze blog

We verwachten kittens!

Alfrodull's Moby gecastreerd