Strictly for smokers

Kijk, deze boodschap links daar zijn we inmiddels allemaal immuun voor geraakt. Rob, mijn man, rookt en op zijn pakjes shag komen de meest standaard slogans voorbij maar zowel hij als ik worden er niet koud of warm van.

Maar staat er dan daarnaast ineens een boodschap als deze die hier rechts is afgebeeld op de verpakking, dan is dat wel heel prikkelend en dus gelijk iets voor mij om uit te gaan proberen. Want ik ben geen roker.

Onze vriend Marcel was zo attent om een sigaret van hem van dit merk voor mij achter te laten, zodat ik die in alle privacy kon gaan uitproberen. Immers een tot overgeven aan toe hoestende uittester is niet echt eentje die in gezelschap gezien wil worden.

Gisteravond in alle rust was het zover en ging de vlam in deze mentholsigaret. Ik moet zeggen, hij smaakte stukken beter dan het shaggie dat ik jaren geleden eens met 1 trekje heb getest. Zoveel beter dat ik het zonde vond om hem te doven en weg te gooien (Rob vindt menthol goor dus die kreeg ik niet zover om hem verder op te roken). Dus ging hij tot de filter aan toe op.

Maar ja, toen wilde ik ook andere merken een kans geven. Dus werd er een andere filtersigaret van een bekend merk aangerukt, en daarna een dunne sigaar. Dat bleef bij beide bij 2 trekjes, wat goor!

Al met al snap ik nog steeds niet waarom mensen roken, het is gewoon niet lekker. Over de longen roken heb ik ook geprobeerd, en dat resulteerde enkel in een hoestbui.

Ik heb eens zitten rekenen. Het merk shag dat Rob rookt, kost € 5,10 per pakje. Als je net als hij gemiddeld 1 pakje shag per 2 dagen rookt (en dan nog exclusief de vloei), betekent als je uitgaat van de aanschafprijs voor een Noorse boskat van 450 euro, dan je eens per half jaar een kat zou kunnen aanschaffen als je niet rookt. Maar aangezien mijn redenatie in het gedrang komt als ik daar de voer- en medische kosten over een kattenleven bijtel, zal ik maar niets gaan doen met deze wetenschap...!!

Reacties

zo en nu is het tijd dat er wel reacties geplaatst kunnen worden!!
Anoniem zei…
Het is gewoon veel verstandiger om NIET te roken. Ik snap ook niet waarom mensen roken. Mij lijkt het vies en niet gezond. Ahum, het IS niet gezond.
Groetjes, Clarissa.
Anoniem zei…
ik kan als roker dus geen reactie achterlaten, zegt al meer dan genoeg!
groetjes Patty
Anoniem zei…
oh toch wel: grinnik, ik wou alleen maar opmerken dat ik heel wat had kunnen roken de laatste maaaanden ;-) groetjes Patty
Anoniem zei…
heel verstandig niet aan roken beginnen, nu nog mooie blanke longen en geen uitgeteerde, lees zwart van de teer, longen.
nou alles opgeteld kun je dan wel 1x per jaar een noor kopen of een paar jaar verder een nieuwe auto, groetjes m.p.

Populaire posts van deze blog

We verwachten kittens!

Alfrodull's Moby gecastreerd