Eerste bericht vanuit Georgsdorf

Nee online zijn we nog niet, zelfs de vaste telefoonlijn zit nog in de koker. Ondanks dat er hier nog veel te doen is in huis, missen we het internet
toch wel hoor. Dus daarom hierbij een offline gecreƫerd bericht, dat snel online werd geplaatst via mijn werk.


Een snelle fotoimpressie:



Beer die heel sneaky ons matras had gevonden! Het bed is bij ons strikt
verboden voor de hond, vandaar die kop die hij op de foto trekt. Inmiddels is
het bed gemonteerd en durft hij dit soort acties niet meer aan.
Maar naar zijn zin heeft hij het zeker in dit huis, hij kan naar wens kiezen tussen woonkamer, hal en slaapkamer om te liggen.




Blaffen doet hij ook minder, en dan heeft hij door de weersomstandigheden nog niet eens mogen profiteren van de hondenren!
Ok, die deelt hij met de kippen (het kuikenhok ervoor is nog 'loos' en staat
in de voortuin), maar ruimtegebrek is anders toch?






Fazanten. Die hadden we op de Moeshoek ook al, maar hier leven ze in nog grotere getale. Ze slapen in de dennen die ons erf afscheiden. We hebben ons laten vertellen dat deze aantallen hier niet geheel natuurlijk ontstaan en na de kerst ook drastisch zullen zijn afgenomen.





De katten. De onderlinge verhoudingen zijn door de nieuwe
leefomgeving totaal gewijzigd, gelukkig.




Daar waar Scar de 'underdog' was op de Moeshoek, regeert ze nu het huis (voor zo lang als het duurt?). Ik word weer gewekt om 6 uur voor de ochtendsnack en elke kat die ik kriebel wordt weer aan de kant geduwd omdat zij haar kriebels wil :-)
Ruim in bed liggen is er ook niet meer bij, 'Rood' zoals wij haar noemen, ligt standaard tussen ons in op de beste plek van het hele bed.




Alles wordt onderzocht en uitgeprobeerd, gezien de rotzooi die er op dit moment nog is, is het ondoenlijk om de katten de grenzen van wat mag bij te brengen.



Het wennen van Yasur gaat helaas zorgelijk, hij is in een week tijd krap een kilo afgevallen en al had hij wat gewicht te missen, de mogelijke gevolgen van zo'n snelle gewichtsafname baart ons wel zorgen.

Reacties

Anoniem zei…
Hoi!

Leuk weer wat van jullie te lezen, al begrijp ik niet waar om ik nu pas (de 26e) dit bericht pas zie, ondanks dat ik regelmatig heb gekeken of jullie al on-line waren.
Vreemd!

Maar goed, moet natuurlijk vreselijk lachen om dat hoofd van Beer en al die dozen en zakken met een kat erin!

Ach ja, grenzen, kan dat straks niet, levert wel heerlijke plaatjes op.......

Nou, geniet verder, huis ziet er super uit.
Nou dat is heel simpel te verklaren, ik had het bericht op 14 november geschreven maar heb het pas gisteren online kunnen zetten.

Ik vond het toch jammer om het bericht maar te laten voor wat het was, vandaar dat ik het gepubliceerd heb met de oorspronkelijke datum erbij :-)

Pfff ik zal blij zijn als we eindelijk weer internet hebben. Helaas is er nog steeds geen termijn bekend waarop dat zal gebeuren, grrrr

Populaire posts van deze blog

Alfrodull's Moby gecastreerd

We verwachten kittens!