Veen en warmte

Wij wonen  hier in de zuidelijke staart van het Bourtanger Veen. Als gevolg daarvan zijn de winkels vergeven met veenproducten. Maar ja, we wonen er midden in dus het meeste producten kunnen we zelf wel van eigen bodem winnen. Maar niet alles.

In de twee jaar dat we hier woonden zag ik verschillende keren een soort van kruikzak, gevuld met veen. Ik was niet zo enthousiast aanvankelijk, want ik heb al een rubber waterkruik en ook al een pittenkussen, dat is wel genoeg zou je zeggen. Maar de waterkruik golft en het pittenkussen stinkt, dus heb ik deze week toch de stap genomen om zo'n veenkruik te kopen.




Dat had ik veel eerder moeten doen!
Vannacht hebben Rob en ik 'ruzie' er om gemaakt (we hadden beiden last van nek en schouders) en nu zit ik er met mijn voeten op omdat die best wel koud waren.

Er zit een flanellen kruikzak bij.
3 minuten in de magnetron (max 600 watt) of opwarmen in de oven.
 Maar deze zak kan ook in de vriezer en daarmee andere zaken dan spierproblemen behandelen.
Dat heb ik nog niet geprobeerd dus daar kan ik verder geen aanbevelingen bij geven.

De warmte die van deze aarden zak af komt lijkt anders dan de warmte die van warm water af komt. Het voelt rustiger, prettiger. Maar, ook deze zak moet natuurlijk ook wel na een paar uur weer herverwarmd worden.

Ik ga er nog meer van kopen, want ook voor kittens warm te houden is dit ideaal. Het wordt namelijk niet gloeiend heet, pas als je er een halve minuut tegenaan ligt ga je de behagelijke warmte voelen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

We verwachten kittens!

Alfrodull's Moby gecastreerd