Mijn speciale meisje kampioen

 

Doortje kampioen

Doortje is speciaal. Natuurlijk voor mijzelf, maar ook in andere zin. Doortje haar moeder Dropje (Vashyra's Dana) is gefokt door Sylvia en Henk, en beiden zijn inmiddels overleden.

Dropje, toen nog een halfwas poes, heeft tot de dood van Sylvia op haar borst geslapen. Ze was haar speciale poes, voelde Sylvia aan en wist dat haar einde naderde. Week niet van haar zijde. 

Sylvia haar wens was dat Dropje een keer kittens zou mogen krijgen. Na haar dood was dit voor Henk niet meer te realiseren. Helaas overleed ook hij enige tijd later en vroeg mij vlak voor zijn dood om me over zijn poezen te ontfermen en andere bovenal liefdevolle adressen voor ze te vinden.

Toen ik Laura vroeg om mee te denken over de herplaatsing van de overgebleven katten, kwam zij met het idee om Dropje als uitzetpoes van haar cattery bij haar schoonzusje Pauliene te laten wonen, en daar woont Dropje nog steeds 

Er ontstond nog even paniek toen Henk in zijn laatste weken niet meer in staat bleek om het eigendomsbewijs van Dropje terug te vinden, en daar hebben we toen steun in mogen ontvangen van Neocat. Aangezien Sylvia ook een goede bekende was van Ineke den Hollander.

Aan de wens van Sylvia en Henk is later gehoor gegeven. Dropje heeft in 2016 een paar weken bij mij mogen logeren en samen met Moby heeft ze 6 prachtige kittens gekregen. We gaven de kittens Jukeboxnamen, naar de passie van Henk en Sylvia en ter gedachtenis aan hen. Uiteraard moest het zo zijn dat een poesje uit dit speciale nest bij mij kwam te wonen. En dat is mijn Doortje. Do-Re-Me, met de 'me' niet met een i maar met de e van voor 'mij'. 

En nou heeft mijn speciale meisje haar kampioenstitel mogen halen. Met een lief nootje erbij van Ineke 

Lieve Sylvia en ook Henk, als jullie van waar dan ook nog eens naar beneden kijken, zie hoe trots ik op mijn meisje ben en hoe blij ik ben om haar bij me te mogen hebben!

Reacties

Populaire posts van deze blog

We verwachten kittens!

Alfrodull's Moby gecastreerd