Hartverzakking

Toen ik vandaag thuis kwam met de twee die op liefdesavontuur waren geweest, vond ik het al zo vreemd stil op de oprit. Altijd word ik verwelkomd door mijn kippen. Maar omdat mijn aandacht op de katten gefocust was, schonk ik er niet echt aandacht aan.

Maar tegen half acht bedacht ik me dat ik mijn dagelijkse plicht nog niet had vervuld, namelijk de foto met het verhaaltje. Het leek me een goed idee om de prachtige luchten buiten te fotograferen.
En daar zag ik ineens 1 kipje zielig onder een conifeer zitten in haar eentje. In de garage waar ze op stok gaan, zat alleen Billy de haan en 1 hen. Waar was de rest?! Op dat tijdstip zijn ze altijd allemaal op stok en daarbij lopen ze altijd samen, of hooguit in twee groepjes.

Dus roepend over het erf gegaan en zelfs er buiten en tot mijn grote grote opluchting kwam eerst Geel mijn lievelingshen aangerend (die loopt zelfs met me mee bij het uitlaten van de hond). Vervolgens overal uit de buurt kwam er eentje, tot aan de overkant van de weg uit het veen aan toe. Ze hadden megadorst en een zaadje lustten ze ook wel. Ik was zo blij, ze zijn er allemaal nog maar er is kennelijk toch een dier op het erf geweest.
Ik hoop niet dat dit verhaal een vervolg krijgt...


Reacties

De boosdoener is geïdentificeerd: een zwart met weinig wit klein katje. De kippen zijn er al minder van onder de indruk, vanavond was een hen de aanval op haar aan het openen. Ze is klein, ik hoop dat ze te klein is om mijn dames en heer tot maaltijd te maken.

Populaire posts van deze blog

Alfrodull's Moby gecastreerd

We verwachten kittens!