Ronnie gaat naar huis...

Ronnie

Katertje Ronnie bleef wat reutelen. Hij leek bij de bevalling vocht in zijn longen te hebben gekregen, maar uitzwaaien en slijm afzuigen hielp helaas niet om het reutelen over te laten gaan. Hij leek ook weinig zuigkracht te hebben, dus heb ik probeerd om hem wat Farmfood No.1 (geitenmelk voor puppies en kittens) te geven maar hij accepteerde het niet. Het liep gelijk zijn bekje weer uit. Ook met sondevoeding wilde het niet echt lukken. En dat was ook te zien aan zijn gewicht.

Gisteren begon hij af te vallen en lag hij er met koude voetjes een beetje apatisch bij, af en toe onbedaarlijk piepend met zijn zwakke stemmetje. Hij had ook wat afscheiding uit zijn neusje.

's Avonds werd duidelijk dat hij het niet zou gaan redden en heb ik hem in een fleecedekentje bij me genomen om Porcelina de wanhoop van hem niet te kunnen sussen te besparen. Ik heb hem opgewarmd en toen ontspande hij zich. 

Op 4 april 2014 om 23.25 stopte de bus en is Ronnie naar huis gegaan. 

Ik heb hem begraven onder de grote eik met de oude witte stokroos en als ik nu uit het raam kijk, kan ik zijn grafje met de schelpen zien. Voor altijd bij ons, rust zacht Ronnie... Alle keren dat ik aan jou terug denk zal de maan van zilver zijn.

"Het ging een tijdje slecht, maar dat is nu voorbij...
Ronnie gaat naar huis."

Ronnie van de Moeshoek

2 april 2014 - 4 april 2014 †

Ronnie

Ronnie is overleden aan de gevolgen van een longontsteking. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

We verwachten kittens!

Alfrodull's Moby gecastreerd